navi

h





Ibu Ayah

Assalamualaikum .







Hari ni tiba-tiba lak teringat pasal benda ni . . . hehe . Aku memang , pantang duduk sensorang mula lah masuk aura memory lane :P


Dulu , Mai pernah lah tanya aku ------> 



Mai : Cuba bayangkan kalau kau terpaksa pilih nak selamatkan nyawa mak kau ataupun ayah kau daripada lemas . Kalau kau lah kan , kau nak pilih yang mana ? 
Aku :  ................. entah ar #buatmukablur. Aku tak pernah lak pikir benda macam tu :)
Mai : Kalau aku , aku biarkan je diorang lemas .
Aku : Asal lak ?? #matakecikbesar
Mai : Sebab kalau aku selamatkan mak aku nanti mak aku sedih sebab takde ayah , kalau aku selamatkan ayah aku nanti ayah aku sedih sebab takda mak .
Aku : *terkedu*




Aku rasa macam betul jugak kan . Tapi , kalau aku dapat selamatkan seorang pun dah kira syukur alhamdulillah la tu :) Aku tak boleh hidup tanpa kasih sayang mereka :')








It's true , right ? Haha :D

3 comments:

Sab said...

biar betul mai cakap camtu ?! tak caye aku ! haha :3

kalau aku , aku pilih mak sebab rasulullah selalu suruh mendahulukan mak darioada ayah . ah , nak buat camne aku dah takde mak sekarang :')

amirahyusoff said...

Betik je Mai tanya..
soalan itu buatkan aku terfikir sejenak.

Aiina Perdana said...

@ sab : same la kitee :') dah takyah nk emo2 kat sini , hehe ^^

@amirahyusoff : Betik la weyh :DD